KERJA JONSTITUENSI OLEH SKUAD IPOH BARATDI BUNTONG IPOH

 Jalan Nala di Buntong Ipoh Perak 



Pada 19.10.2020 seorang penduduk dari Jalan Nala yang bernama Kenneth Johnson telah meminta tolong kepada DAP IPOH BARAT ACTION TEAM kerana longkang dan lalang di sekitar tempat duduk mereka tidak dijaga . Disebabkan tidak dijaga dengan betul longkang di tempat duduknya disumbat dengan daun dan pasir . Semasa hujan,sekitar jalan nala ini menjadi banjir dan menyusahkan keadaan untuk penduduk di Jalan Nala.






Encik Kenneth Johnsontelah membuat aduan kepada Pihak MBI untuk menonlong membersihkan longkang tetapi tidak diambil tindakan yang tegas oleh sesiapa.Namun begitu,encik Kenneth Johnson telah meminta bantuan daripada DAP IPOH BARAT ACTION TEAM.Seorang ahli daripda action team iaitu encik Roslan telah mengambik tindakan yang tegas dan meminta pihak MBI untuk mengambilan tindakan yang segere. Encik Roslan meminta seorang pegawai MBI untuk melihat keadaan di Jalan Nala pada 20.10.2020 . Pada 21.10.2020 kerja-kerja membersihkan longkang dan memotong lalang telah dijalankan dan telah diselesaikan dalam satu hari . 


Kesimpulanya encik Kenneth Johnson mengucapkan ribuan terima kasih kepada IPOH BARAT ACTION TEAM dan juga kepada pihak MBI untuk menjalankan tugas mereka dengan segera .

Comments